Klik hier voor meer gratis plaatjes Klik hier voor meer gratis plaatjes Klik hier voor meer gratis plaatjesKlik hier voor meer gratis plaatjes Klik hier voor meer gratis plaatjes
Hey, hallo iedereen! Hopelijk vinden jullie dit een leuke blog. En... komen jullie nog dikwijls terug. Groetjes!


Bekijk zeker mijn webquest. (thema : een reis rond de wereld).

Fonts ...

Bewijs met een item in je blog dat je ICT, op een
heel creatieve en originele manier, kan aanwenden in een
onderwijscontext. ...

Dit is een opdracht dat we gekregen hebben van meneer Van Lokeren.


ICT op een heel creatieve en originele manier aanwenden. Ik vind het gebruik van opmaak, afbeeldingen, lettertypes in een werkblaadje zeer belangerijk in het lager onderwijs en zelfs in het hoger onderwijs.

Ik ben van het principe dat men meer 'zin', meer interesse , meer plezier , ... in een werkblaadje heeft als dit gemaakt is met een leuke opmaak.



Een lettertype veranderen, een afbeelding veranderen met gemakkelijke programma's zoals paint, ... is niet moeilijk. Eens je dit onder de knie hebt kan je supercoole werkblaadjes , toetsen maken.



Tijdens mijn stage's heb ik veel gebruik gemaakt van passende lettertypes.
Bijvoorbeeld tijdens de lessen godsdienst (thema vuur) had ik een extra werkblaadje gemaakt waarbij het lettertype vlammetjes vuur waren.
De kinderen vonden dit heel leuk en aangenaam. Na een weekje stage in het 6e leerjaar kwamen de kinderen mij vragen waar ik die leuke lettertypes gevonden had.
"Meester ik vind die lettertypes niet op mijn computere, heb een uurtje gezocht ! ... "



Tijdens de middag heb ik de geïnteresseerde leerlingen een korte maar bondige uitleg gegeven hoe je leuke lettertypes (fonts) kan downloaden en gebruiken.
Enkele leerlingen hebben het onder de knie.



De mentor kon dit zelf ook nog niet en heeft de tips, de werkwijze, het stappenplan mee gevolgd tussen de middagpauze en vond het ook een verrijking voor het onderwijs.


Ik gaf wel nog aan de leerlingen enkele tips mee.
- Goed opletten dat het letterype goed leesbaar blijft. ( groot aanbod waarbij enkele fonts niet goed leesbaar zijn.)
- Niet teveel verschillende lettertypes gebruiken in 1 document.

- Soms beter standaard lettertypes gebruiken en spelen met de opmaak.

- In zakelijke brieven , ... gewone opmaak gebruiken.
- ...



De leerkracht neemt het zelfs in overweging om er een les ICT aan te besteden.



Ah misschien nog leuk voor de medestudenten en andere blogbezoekers ...
De website waar ik mijn fonts download is ... http://www.dafont.com/ !

Hier vind je ook nog leuke afbeeldingen , ...



Zeker een bezoekje waard.
Indien je er niet aan uit kan hoe je ermee tewerk moet gaan ...
Geef mij zeker een seintje ...


Geen opmerkingen:

Klik hier voor meer gratis plaatjes

Aan dit document hangt een geurtje ...

Klik hier voor meer gratis plaatjes

Ook een mogelijke oplossing ...

Klik hier voor meer gratis plaatjes